همشهری آنلاین: ارتش سریلانکا اعلام کرد سه کشتی کوچک شورشیان تامیل را غرق کرده است تا از حملات به بنادر کلمبو جلوگیری کند.

خبرگزاری آلمان گزارش داد، نیروی دریایی سریلانکا امروز اعلام کرد که توانست از حمله شورشیان ببرهای تامیل به بنادر کلمبو جلوگیری کند. یکی از سخنگویان وزارت دفاع سریلانکا اعلام کرد که سه کشتی را غرق کرده است.
افزایش تدابیر امنیتی
این کشتی‌ها تلاش داشتند تا به محدوده ممنوعه بنادر کلمبو نفوذ کنند. یک سخنگوی نیروی دریایی سریلانکا گفت که به دلیل تهدیدهای تامیل؛ تدابیر امنیتی را در بنادر تشدید کرده است. از این رو از حرکت این کشتی‌ها در چندین مایل دریایی دورتر از جایی که قصد داشتند عملیات انجام دهند، جلوگیری شد.
به گفته وی، در همین حال قرار است این پرونده مورد بررسی قرار بگیرد. همه مسیرهای دریایی به بنادر مسدود شده‌اند. ناوهای جنگی و بالگردها نیز در حال گشت‌زنی هستند.
اولین مورد نبود
در نوامبر سال 2006 نیز شورشیان تامیل حمله‌ای را به بندر گاله در جنوب این جزیره انجام دادند. همه شش قایق ببرهای تامیل نیز در آن زمان غرق شدند. راتناسیری ویکرمانایاک، نخست وزیر سریلانکا اولین عملیات نظامی را علیه این گروه شورشی اعلام کرد.
ببرهای تامیل از سال 1972 خواستار استقلال تامیل در شمال و شرق این جزیره است. در این مناطق تامیلی‌ها اکثریت را در دست دارند، در حالی که در بخش‌های دیگر این کشور سینگهال‌ها مستقر هستند. خشونت در سریلانکا حدود یک سالی است که دوباره بالا گرفته است و از آن زمان به قیمت جان بیش از 32 هزار نفر تمام شده است.

کد خبر 14362

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز